torstai 17. toukokuuta 2012

Kivikkoinen tie, omnomnom

Mättöainekset, kuvasta puuttuu Marie-keksit
Tallensin jo varmaan kaksi vuotta sitten tieokoneen kirjanmerkkeihin tämän ohjeen Rocky Road suklaanaposteltavien tekoon. Kyseessä on siis Amerikkalaistyyppinen suklaa-vaahtokarkki-pähkinä-keksimurumättö.

Otti muutaman hetken, että pääsin kokeilu asteelle saakka, mutta tällä viiikolla tuo hetki koitti. Ohjeen siirappia minulla ei ollut, enkä jaksanut lähteä hakemaan edes tavallista sellaista. Veikkailin itsekseni, että eiköhän tästä mössöstä tule tarpeeksi makiaa muutenkin. Siitä en ole varma, voiko tätä nyt ihan leipomiseksi kutsua, enemmänkin sellaista pilko, murskaa, sekoita tyyppistä toimintaa.


Karun näköistä, mutta hyvää
Mun aikaan saannokset eivät ihan kyllä vastaa  tuon ohjeen kuvia, mutta maussa ei sentäs ollut mitään moitittavaa :D Tein täytemurusekoitusta liikaa verrattuna suklaan määrään. Valmiita möykkysiä tuli ihan hyvin ja tarpeeksi monta, vaikka tein ohjeesta vain puolikkaan satsin. En ihan ymmärrä miten koko ohjeen määrästä saisi vain 20 pientä neliötä, kun minä sain puolikkaalla taikina ;) määrällä jo 17 kpl aikaseksi. Eivätkä nuo ole mitenkään pieniä. Mutta eikös se niin ollutkin, että rapakon takana Ameriikoissa kaikki on suurta? Ehkä heillä siellä pieni neliö on jotain aivan muuta, kuin mihin minä olen tottunut :) Nyt pitää vain pohtia, että kuka nämä kaikki oikein syö? Anyone?


Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...